На състезание във гр.Варна
minkoff
Събития
Четвъртък, 16 Юли 2009 23:01

Състезанието във Варна беше запланувано в календара за тази година.Организатор на мероприятието беше спортен клуб”Икар” Варна. По идея на СКХУ”Алфа” Севлиево беше вмъкнато и състезание по шах.Организацията на състезанието започна един месец по рано.Поради икономическата криза общибна Варна беше орязала бюджета на спортните клубове (същото се случи и с бюджета на клуб „Алфа” Севлиево) така че организаторката Богомилка Манолова започна едно ходене по съответните инстанций за да може да направи бюджета за състезанието.С помоща на един от замесник кметовете на Варна беха намерени два мощни спонсора ,които дариха почти 2 500лв и същинската организация на състезанието започна. Поръчахме купите за 1-во,2-ро и 3-то място за петанка в гр.София.За шаха решихме да има само грамоти и плакети-те бяха изработени за нас от севлиевските рекламни фирми „М-ПРЕС” и „ГАЛЕН –ООД”.Община Севлиево уважи нашата молба за подпомагане на клуб „Алфа” и ни отпусна финанси да закупим екипи и топки за петанка. Също така ни осигориха и безплатен транспорт до Варна за което сме им много благодарни.

След много писма,телефонни разговори, уточняване на броя на състезателите и много други организационни въпроси доиде деня на тръгването .В 8ч. сутрината пред дома спря новия бус на общината-за първи път ще пътуваме нормално и луксозно .Натоварихме се със Самурая и минахме да вземем Ники Чолаков от пазара (баща му беше приготвил една тава кибабчета и кюфтета да се подкрепим по пътя ).минахме и през фирма ”Гален” да вземем екипите и плакетите за състезанието по шах. От там се отправихме към Дряново да вземем състезателя ни по шах и от там за морето.Пътят от В.Търново до Варна мина бързо и приятно-лесно се пътува с климатик и приятна музика.Пътя навсякаде е добре подържан само първите 20ина км след Шумен на магистрала „Хемус”за Варна са в ужасно състояние.Строителните работи по тази магистрала са приключили на пътния възел до Шумен и както всичко в България се е получило магистрала до никъде-свършва на сред полето.Най-после сме във гр.Варна-градът ми се струва малко по-заспал от миналата година,по-малко кранове строят сгради,по-малко кораби влизат в пристанището а самолетите които докарват туристи са такава рядкост че се учудих-на час,два пребръмчи някой.Най-накрая престигаме в училището за деца с увредено зрение в кв.Аспарухово където е базата ни.Училището е ремонтирано с европейски пари преди 2-3 години и предоставя отлични условия за хора с увреждания-достъпно е навсякъде,стаите с със по 3-4 легла,баня и тоалетна.Появи се и следващият ни състезател-Пламен,който дойде с мотор от Поморие.След като се нанесохме в стая с изглет към морето и се отправихне към плажа.Там очакванията ми се потвърдиха-на плажа нямаше нито един плажуващ,пълна пустош.Заведенията край плажа и те празни,сервитьорките и барманите стоят и лафят пред вратата.Избрахме си последното заведение на плажа-сервитьорките бая ни се израдваха.Ние се израдвахме накрая като се оказа че цените не са чак толкова солени колкото миналата година.

Към 18.00 часа се прибрахме за вечеря.След вечеря се събрахме аз,Боги и Жельо(Жельо е много запален ентосиаст по петанка) и започнахме да правим списъци на отборите по петанка за състезанието на другият ден.Оказа се че сме много отбори-15 и решихме да направим в два потока на две игрища състезанието.Като че ли това ни беше основна грешка,за да имат повече свободно време състезателите си направихме много сложно управлението на състезанието.На следващият ден състезанието започна в 09.00 часа,но тъй като аз бях съорганизатор на състезанието по шах,докато обесня регламента на играчите и ги пусна да играят на дъските,някой беше станал съдия на еднато игрище по петанка без да е назначаван.Опитаха се да декласират отбора на клуб „АЛФА”,тъй като единият играч моят предружител Самурая не се беше явил на време.За съжаление се получи кратка разправия и то пред медиите на гр.Варна.Богомилка беше поканила няколко радиа,вестници и БНТ-Варна.Интересуваха се какво представлява петанката,какви са й правилата,как живеем хората с увреждания в България,какви проблеми срещаме,как успяваме да се организираме и да правим такива събития.След като не можах да включа моят отбор в потока който бяхме наредили вечерта,го пресъединих към потока на Жельо и след две победи и една загуба се класирахме на почетното 5-то място в крайното класиране.Първи се класира отбора на гр.Сливен.Поради това че петанката ни отне много време станаха и някои грешки в крайното класиране на шахматистите.В призовата тройка попада шахматиста на клуб ‘АЛФА” Давид Десев,но не можахме да го наградим с грамота.Клуб „АЛФА” се извинява и се ангажира да му я испрати по пощата в едно седмичен срок.Вечерта имаше галавечеря с барбекю,хапване ,пийване, много музика и танци.На вечерята пресъстваше зам.Кмета по финансиите на гр.Варна благодарение на когото Богомилка и СК „ИКАР” Варна успяха да съберат финансиите за състезанието.През деня на гости ни беше Христо Ватев,кайто е създателя на сайта network-hv.com .Много от хората от сайта за първи път се видяхме с него,въпреки че се познаваме от две години.Може би и заради този човек се навих да направя сдружение за хората с увреждания,спортен клуб в гр.Севлиево.

На другият ден се простихме с морето и празните плажове и поехме към Варна.Там посетихме катедралата,попа ни мироса целият отбор за здраве,хапнахме за бързо в KFC(много скъпо брей ,ама нали не хапваме тука всеки ден...).След кратка среща с Христо Ватев се натоварихме на буса и поехме обратно към гр.Севлиево.

Клуб ‘АЛФА” гр.Севлиево исказва своите благодарности на г-н Кмета на гр.Севлиево,зам.Кмета г-жа Ценка Йонкова,г-жа Димитринка Стефанова за оказаната финансова и транспортна помощ,а също така и на фирмите-„М-ПРЕС” и „ГАЛЕН-ООД” от Севлиево,които както винаги ни оказаха бескористна помощ.

Мариян Минков

Общо Коментари (0)Add Comment

Оставете коментар
Трябва да влезете в сайта като потребител, за да коментирате. Моля регистрирайте се, ако все още нямате профил.